2015. október 9., péntek

Hamburger, ahogy én szeretem

Ki ne szeretné a hamburgert? Itt-ott mindenkinek jól esik. Elkészíteni is nagyon egyszerű és szerintem az otthon gyártott burger még finomabb, mint amit a gyorséttermekben veszel. Egy kis sült krumpli mellé. Tiszta Amerika.
 
 
Hozzávalók 2 személyre:
2 zsemle
200 g darált hús (én marha és sertés húst használtam)
2 szelet sajt
1 paradicsom
1 tojás
1 hagyma
néhány saláta levél
savanyú uborka
ketchup
majonéz
mustár
fokhagyma
só, bors
1 ek fasírt fűszerkeverék
2 ek olívaolaj
1 ek worcester szósz
 
Elkészítés:
 

Felszeleteljük a paradicsomot, hagymát és uborkát.
 
A darált húshoz keverjük a tojást, fűszereket, worcester szószt és belereszeljük a fokhagymát. Jól összegyúrjuk és sütésig hűtőben pihentetjük minimum 1 órát, de még jobb, ha egész éjjel.
 
A húspogácsát forró serpenyőbe tesszük. Ujjnyi vastagságúra lapítjuk (mi a vékony jól átsült húspogácsát szeretjük) és kb. 10 perc alatt készre sütjük néhányszor megforgatva. Még mielőtt kivesszük a serpenyőből teszünk rá egy szelet sajtot és hagyjuk, hogy ráolvadjon a húspogácsára. Eztán a serpenyőben egy picit megpirítjuk a félbevágott zsemléket is.
 
Az én "titkos" hamburger szószomat nagyon egyszerű elkészíteni. Összekeverem a mustárt a kecsapot és a majonézt. Ennyi! :) Megkenem vele a zsemléket. Majd jöhet a többi hozzávaló tetszés szerinti sorrendben.
 

 
 
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése